سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین خرد، شناخت آدمی به خویش است . هرکه خود را شناخت، خرد ورزید و هرکه نشناخت گمراه شد . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

رهـــبـــری و بـــیـــداری اســلامــــی

 گزیده ای از سخنان رهبری (5): آسیب­های انقلاب و لزوم آگاهی از آن

مقام معظم رهبری با بیانی شیوا آسیب­های این انقلاب را به دو قسم تقسیم می­کنند. آسیب­هایی که ریشه در درون ما و ضعف­های درونی ما دارند و آسیب­هایی که از سوی دشمن خارجی بر ملت­ها تحمیل می­شوند.  

دسته­ی دوم آسیب­ها (عوامل بیرونی)

آسیب­های دسته‌ی دوم را غالباً ملت­های این منطقه در حوادث گوناگون آزموده‌اند، نخستین آسیب، بر روی کار آوردن عناصری است که خود را متعهد به آمریکا و غرب می­دانند. غرب می­کوشد پس ‌از سقوط مهره‌های وابسته‌، اصل سیستم و اهرم­های اصلی قدرت را حفظ کند و سر دیگری را بر روی این بدن بگذارد و بدین وسیله سلطه‌ی خود را همچنان ادامه دهد. معنای این کار، معنای هدر رفتن همه‌ی تلاش­ها و مجاهدت­ها است. در این مرحله اگر با مقاومت و هشیاری مردم مواجه شوند، می‌کوشند تا بدیل‌های انحرافی گوناگونی را در پیش پای نهضت و مردم بگذارند.

این سناریو می­تواند پیشنهاد مدل­های حکومتی و قانون اساسی‌ها‌یی باشد که کشورهای اسلامی را بار دیگر در دام وابستگی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به غرب بیفکند،‌ و می­تواند نفوذ میان انقلابیون و تقویت مالی و رسانه‌­ای یک جریانِ نامطمئن و به حاشیه راندن جریان­های اصیل در انقلاب باشد. این نیز به معنی بازگرداندن سلطه‌‌ی غرب و تثبیت مدل­های نوسازی شده‌ی غربی و بیگانه از اصول انقلاب و در نهایت، تسلط بر اوضاع است. اگر این تاکتیک نیز به نتیجه نرسد، تجربه‌ها به ما می­گوید که بعد از آن روش­هایی چون هرج و مرج و تروریزم و جنگ داخلی میان پیروان ادیان یا قومیت­­ها یا قبایل و احزاب و یا حتی میان ملت­ها و دولت­های همسایه، و همراه با آن، حصر اقتصادی و تحریم و بلوکه کردن سرمایه‌های ملی و نیز هجوم همه جانبه‌ی تبلیغاتی و رسانه‌ای را در پیش خواهند گرفت. مقصود آنان از این همه، خسته و نومید کردن مردم و مرددّ و پشیمان کردن مبارزان است. که می­دانند در این صورت، شکست دادن انقلاب، ممکن و آسان خواهد شد. ترور نخبگان صالح و مؤثّر یا بدنام کردن برخی از آنان و از سوئی خریدن کسانی از سست عنصران، نیز در شمار روش­های متداول قدرت­های غربی و مدعیان تمدن و اخلاق است.

اشاره: حضرت آقا در بیان آسیب­های بیرونی نیز به موارد عینی و دقیقی اشاره می­فرمایند. مواردی که انقلاب اسلامی ایران به  عینه شاهد بوده و در راه نورانی خود آن­ها را پشت سر گذاشته و می­گذارد.

1)    تلاش غرب برای روی کار آوردن عناصر وابسته و غرب­گرا.

2)    تحمیل قانون اساسی یا مدل­های حکومتی خاصی به انقلاب که موجب تأمین منافع غرب و افتادن دوباره­ی مردم در دام وابستگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به غرب باشد.

3)    تقویت مالی و رسانه­ای یک جریان نامطمئن و به حاشیه راندن جریان­های اصیل انقلاب.

4)    توسل به خشونت و ترور از طریق به راه انداختن جنگ­ و درگیری در میان گروه­های داخلی و یا حتی از طرف برخی همسایه­های خارجی.

5)    ترور جسمی یا شخصیتی نخبگان مؤثر و تقویت نخبگان ضعیف و سست عنصر.  





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 91/6/22 ::: ساعت 11:29 صبح :::   توسط :::شمیم ولایت::: 
    نظرات شما: نظر