سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] حکمت را هر جا باشد فراگیر که حکمت گاه در سینه منافق بود پس در سینه‏اش بجنبد تا برون شود و با همسانهاى خود در سینه مؤمن بیارمد . [نهج البلاغه]
 

 

 

رهـــبـــری و بـــیـــداری اســلامــــی

مسلمانان سراسر عالم، پیوند خود را با برادرانشان در جمهورى اسلامى مستحکم کنند. دلهاى آحاد امت بزرگ اسلامى باید روزبه‌روز به هم نزدیک شود. وسایل و ابزارهاى تفرقه و اختلاف که به وسیله‌ى دشمن بر ملتهاى مسلمان تحمیل شده است، نباید در فضاى بیدارى امروز مسلمانان مؤثر افتد. مسلمین على‌رغم بعد منطقه‌یى و جغرافیایى و اختلاف زبانى و نژادى، باید با یکدیگر همدل و همزبان و همفکر و همگام باشند و به سمت هدفهاى بزرگ اسلامى حرکت کنند.
... دولتهاى استکبارى تصور مى‌کنند با تحمیل جنگ هشت‌ساله بر ما و محاصره‌ى اقتصادى و تبلیغاتى و شایعه‌پراکنى و تهمت در سطح عالم، خواهند توانست به ما ضربه زنند؛ غافل از آن‌که اسلام و بیدارى مسلمانان، تختهاى قدرت آنها را به لرزه درآورده است، و هر روز که بگذرد، امواج سهمگین بیدارى اسلامى، تختهاى قدرت فرعونهاى عالم را بیشتر خواهد لرزاند.

بیانات در دیدار جمعى از مسؤولان نهادها و سازمانهاى خدماتى و حمایت‌کننده از مستضعفان و محرومان، 12/7/68

شما مى‌بینید همه‌ى قدرتمندان عالم، همان کسانى که در دنیا به دخالت در کشورها و اقدام علیه مصالح آنها شناخته شده‌اند و استعمار را به وجود آوردند و جنگهاى خونین را به راه انداختند و ملتها را ذلیل کردند و سرمایه‌هاى مردم را نابود و ضایع کردند، در تلاشند تا به قول خودشان براى مسأله‌ى لبنان راه حلى پیدا کنند. این راه حل چیست؟ آیا راه حل مشکل مردم است یا راه حل مشکل استکبار؟! چون در لبنان فقط مردم نیستند که مشکل دارند؛ امریکا و دولتهاى مرتجع هم در لبنان به‌خاطر بیدارى مردم و شیوع و رواج تفکر اسلام ناب محمدى(صلى‌الله‌علیه‌واله‌و سلم) و اعتقاد مردم به مجاهدت و مبارزه و عدم سکوت و عدم ذلت، مشکل پیدا کرده‌اند. این راه حلى که مى‌خواهند پیدا کنند، راه حل کیست؟ آیا راه حل مشکل استکبار را مى‌خواهند جستجو کنند یا راه حل مشکل مردم را؟ این‌جاست که حق و باطل، ملاک و معیار و علامت پیدا مى‌کند.

بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران، 20/11/68‌

ما از بیدارى اسلامى در سراسر دنیا حمایت مى‌کنیم و مسلمانهایى را که در نقاط مختلف عالم مى‌خواهند به زندگى و فرهنگ اسلامى خود برگردند، تأیید مى‌کنیم؛ چون حق آنهاست. آنچه که امروز در دنیا شنیده مى‌شود، همه یک‌طور نیست. شعارها، همه به یک حقیقت اشاره نمى‌کنند. قضاوت درباره‌ى مسائل مسلمانها در عالم، قضاوت یکسانى نسبت به همه نیست؛ اما آنچه براى ما محترم است، همان بازگشت به اسلام از سوى مسلمانهاست. امروز، مسلمانان عالم حق دارند اسلام و قرآن را گرامى و عزیز بدارند و گرامى و عزیز هم خواهند داشت و به زندگى اسلامى هم برخواهند گشت و تلاشها و سرکوبها هم هیچ فایده‌یى نخواهد داشت.

بیانات در دیدار جمع کثیرى از علما و طلاب حوزه‌ى علمیه‌ى قم و مدارس علمیه‌ى تهران‌، 2/12/68


عصبانیت دستگاه استکبار و بخصوص امریکا از این است که مى‌بینند در سرتاسر جهان اسلام، بیدارى اسلامى روزبه‌روز بیشتر مى‌شود. اینها امیدوار بودند که با گذشت زمان، شعارهاى جمهورى اسلامى در دنیا کهنه و بى‌اثر بشود؛ ولى دیدند که نشد. اینها دل بسته بودند که با رحلت و فقدان امام - که شمع جمع مشتاقان در سرتاسر دنیا بود - شعارهاى اسلامى بى‌اثر و فراموش بشود؛ ولى دیدند که نشد.

بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‏هاى نماز جمعه‏ى تهران، 10/1/69

جمهورى اسلامى، در مقابل این همه خصومت و دشمنى، با قدرت و استحکام ایستاد، ضعیف نشد، بلکه قویتر شد و در خارج از وجود خود، مسلمانان را هم بیدار کرد و ما امروز شاهد بیدارى مسلمین هستیم. همیشه عرض کرده‌ایم، باز هم تأکید مى‌کنیم که این دوران، دوران پیشرفت و بیدارى و پیروزى اسلام و مسلمین است، و این به برکت جمهورى اسلامى است.

پیام به مناسبت روزجهانى قدس، 24/1/69

آینده بحمدالله آینده‌ى خوبى است. آنچه که ما در افق آینده مى‌بینیم، این است که به فضل الهى دشمن در دنیا محاصره خواهد شد. سعى کردند ما را در منطقه محاصره کنند؛ اما خداى متعال از اطراف اینها را محاصره خواهد کرد؛ «یغشیهم العذاب من فوقهم و من تحت ارجلهم»؛ حالا نمونه‌هایش را در این‌جا دارید مشاهده مى‌کنید؛ این بیدارى اسلامى از این قبیل است؛ این تلاشى کشور اتحاد جماهیر شوروى سابق از این قبیل است؛ این اختلافات داخلى و نژادى و قومى در اروپا از این قبیل است. ما آرزوى جنگ براى کسى نمى‌کنیم؛ اما کار خدا تماشایى است!

بیانات در دیدار با مسؤولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى در سالروز عید سعید مبعث‏، 13/11/70

 

  

 

آری روح انسان همچون گلی است که آب حیاتش سخنانی است که بر جان و فکرش تاثیر دارد....حال اگر این سخنان برگرفته از قرآن و خدا و اهل بیت باشد این گل به زیبایی رشد میکند و شکوفا میشود و مایه ی زیبایی همه جانبه میگردد......امــــــــا اگر برای رفع تشنگی این گل برایش نفت بریزیم....چه میشود؟....بله این نتیجه ی شنیدن سخنانی است که بر گرفته از وسوسه های شیطانی باشد...آن موقع چه میشود؟؟

امیدوارم سخنان رهبر عزیزمان،محبوب قلبهایمان، آبی زلال برای رفع تشنگی روحتان باشد و به زیبایی گل های بهاری شوید....

 





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 91/7/8 ::: ساعت 2:42 عصر :::   توسط :::شمیم ولایت::: 
    نظرات شما: نظر