سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم را با ناز چه کار که آغازش نطفه بوده است و پایانش مردار . نه روزى خود دادن تواند و نه تواند مرگش را باز راند [نهج البلاغه]
 

 

 

رهـــبـــری و بـــیـــداری اســلامــــی

گزیده ای از سخنان رهبری (4):  آسیب­های انقلاب و لزوم آگاهی از آن

مقام معظم رهبری با بیانی شیوا آسیب­های این انقلاب را به دو قسم تقسیم می­کنند. آسیب­هایی که ریشه در درون ما و ضعف­های درونی ما دارند و آسیب­هایی که از سوی دشمن خارجی بر ملت­ها تحمیل می­شوند.  

دسته­ی اوّل آسیب­ها (عوامل درونی)

احساس و گمان این­که با سقوط حاکم وابسته کار تمام شد. راحتی خیال ناشی از احساس پیروزی و به دنبال آن کم شدن انگیزه­ها و سست شدن عزم­ها، نخستین خطر است و آن­گاه این خطر مهیب­تر می­شود که اشخاص در صدد تصاحب سهم ویژه در غنیمت به دست آمده باشند. ماجرای جنگ اُحُد و غنیمت‌جوئی مدافعان تنگه که به شکست مسلمانان انجامید و مجاهدان از سوی خداوند متعال سرزنش شدند، یک نمونه‌ی نمادین است که هرگز نباید از یادها برود. مرعوب شدن از هیمنه­ی ظاهری مستکبران و احساس ترس از آمریکا و دیگر قدرت­های مداخله‌گر، آسیب دیگری از این دسته است که باید از آن پرهیز کرد. نخبگان شجاع و جوان­ها باید این ترس را از دل­ها بیرون کنند. اعتماد به دشمن و در دام لبخندها و وعده‌ها و حمایت­های آن­ها افتادن نیز آسیب بزرگ دیگری است که به طور ویژه باید پیشروان و نخبگان از آن بر حذر باشند. دشمن را با علاماتش در هر لباس باید شناخت و از کید او که در مواردی در پس ظاهر دوستی و کمک پنهان می­شود باید ملت و انقلاب را مصون ساخت. روی دیگر این صفحه، مغرور شدن و دشمن را غافل دانستن است؛ شجاعت را باید با تدبیر و عزم در مقابل شیطان جنّ و انس در هم آمیخت ، باید همه‌ی ذخائر الهی در وجود خود را به کار گرفت. ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن انقلابیون و رخنه در پشت جبهه‌ی مبارزه، نیز آفتی بزرگ است که با همه‌ی توان باید از آن گریخت.

اشاره: مقام معظم رهبری در بیان مصادیقی از آسیب­های درونی به موارد بسیار مهمی اشاره می­فرمایند:

1)    مهم­تراز هر انقلابی، حفظ آن انقلاب است. لذا مردم بعد از پیروزی در انقلاب باید دقت بیشتری داشته باشند و کار را تمام شده نپندارند، چون بعد از انقلاب است که بسیاری از اختلاف­ها و آفت­ها خودنمایی می­کنند.

2)    افتادن در دام دنیاگرایی و ریاست طلبی. نمونه­ی بارز آن دنیاگرایی سربازان اسلام بعد از احساس پیروزی در جنگ احد بود.  

3)     ترس از قدرت پوشالی آمریکا و هم­­پیمانانش.

4)    اعتماد به دشمن و وعده­هایش.

5)    شناخت دشمن در هر لباسی که باشد.

6)    مغرور شدن و غافل دانستن دشمن.

7)    ایجاد اختلاف در میان انقلابیون.  





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 91/6/22 ::: ساعت 11:28 صبح :::   توسط :::شمیم ولایت::: 
    نظرات شما: نظر